Inbjudan till release av boken Välfärdslobbyisten - om Caremadrevet, vårdvinster och demokratins nya utmaningar

Hösten 2011 exploderade det mediedrev som blev ”Caremaskandalen”. Hela välfärdsbranschen drogs med och plötsligt hamnade den privata välfärden högst upp på den politiska agendan. Flera år senare debatteras frågan om vinster i välfärden fortfarande flitigt.

I boken Välfärdslobbyisten - om Caremadrevet, vårdvinster och demokratins nya utmaningar avslöjar Håkan Tenelius spelet om vinsterna i välfärden, från Carema till Ilmar Reepalus utredning om vinster i välfärden. Till hjälp har han statsvetaren och lobbyingforskaren Niels Selling som kommenterar, analyserar och kritiserar.

Boken presenteras vid ett panelsamtal och mingel onsdagen den 18 maj 17.15 på the Tent at A house (f d arkitekturhögskolan), Uggleviksgatan  2E. Förutom författarna medverkar Agneta Dreber, bland annat ledamot i Public Service-kommissionen och John Lapidus, forskare i ekonomisk historia vid Handelshögskolan i Göteborg.

Anmäl deltagande till bertil.ekerlid@ekerlids.com senast den 17 maj. Tel 070-696 1057.

Beställning av recensionsexemplar beställs genom samma adress. För kontakt med Håkan Tenelius, ring 072 742 69 24.