Ny bok av Fredrik Eklund bland höstens nyheter för Ekerlids Förlag

Ny bok av Fredrik Eklund bland höstens nyheter för Ekerlids Förlag

Den 19 september kommer  Fredrik 2.0 - "Året då jag återfann mig själv" av Fredrik Eklund. Han skriver där att han kände att han tappat  fotfästet i tillvaron och tappat kontakten med sin familj och svenska bakgrund. I boken berättar författaren till succéboken Sälj! om sitt sammanbrott, vägen tillbaka och resan till att äntligen bli pappa.

Leena Männik Styren ger råd och tips för hur man bäst får igång samtal vid middagsbordet i Goda middagssamtal - bli ett uppskattat sällskap vid bordet. Boken ges ut den 23 augusti. En vecka senare ger Heléne Hedqvist ut Den personliga retoriken - mina bästa råd för ledare och andra som vill övertyga beröra och inspirera.

Under de kommande åren kommer mer än en miljon människor att gå i pension. Många branscher har redan idag brist på kompetens och det blir allt viktigare att rekrytera och behålla bra personal. Svante Randlert levererar i boken Drömarbetsgivaren 10 budord för att få medarbetare att vissla på vägen till jobbet. Utges den 4 oktober.

Om jag bara vore lite smalare är titeln på Mikaela Urboms och Sara Olssons bok som kommer den 17 oktober. Artisten Mikaela  Urbom skriver om sin anorexi och självsvält. Hon deltog i Melodifestivalen 2011 men måste efter det avbryta sin karriär för att bli av med sin ätstörning. I boken berättar  Mikaela om hur hon med hjälp av behandlingar blev botad från sin sjukdom och hon har nu tagit upp artistkarriären och släppt nya skivor.

År 1867 grundades Stockholms Sjukhem, en "vårdanstalt för fattige, obotligt sjuke". Anders Johnson berättar i Stockholms Sjukhem 150 år  om sjukhemmets historia och den genomgripande utveckling som ägt rum både inom sjukvården och för stockholmarnas levnadsförhållanden.

Se mer info i bifogad pdf.

Beställ recensionsexemplar eller önskemål om intervjuer med författarna genom mail till bertil.ekerlid@ekerlids.com Tel 070 - 696 10 57.