NY bok: Känslors kraft i företagskulturen av Ingvar Bengtson

NY bok: Känslors kraft i företagskulturen av Ingvar Bengtson

”Vad har du för beteendekultur i ditt företag? Jag har mött många splittrade arbetslag som inte alls presterar så bra som de skulle kunna göra. De gör så gott de kan men har inte rätt förutsättningar för att lyckas.

Basen för all prestation är känslor, tankar och energier. Elitidrottare har sedan länge känt till det här eftersom de lägger lika mycket fokus på glädje och harmoni som på att träna sin kropp och slipa på sin teknik. Det är hög tid att de mjuka värdena också börjar användas i företagssammanhang på bredare front. Det handlar om beteende och känslor som styr nivån på prestation.

Med ledarskap, laganda och motivationsprocessen kommer du att få en handfast beskrivning i hur du ska gå tillväga för att få ditt lag att prestera bättre. Boken hoppar över den intellektuella biten om hur som ledare ska tänka och ger dig istället redskap att gå rakt in i utförandet, tillsammans med dina medarbetare.

Det som fungerar för elitidrottare fungerar också för dig, oavsett om du är företagsledare, fotbollstränare eller förälder. När du finner nyckeln till att jobba prestationsorienterat istället för resultatinriktat, så har du insett en viktig del i att få ett vinnande lag. Och har du ett vinnande lag i företagssammanhang så har du också ekonomisk vinning.”

Ingvar Bengtson.

För recensionsex maila bertil.ekerlid@ekerlids.com tel 070 696 1057