Ny bok: Till minne av Jacob Palmstierna - en antologi

Ny bok: Till minne av Jacob Palmstierna - en antologi

Jacob Palmstierna (1934-2013) satte djupa spår inom svenskt näringsliv, framför allt som bankman med engagemang i SEB och Nordea under de turbulenta åren under 1980- och 1990-talet. Hans verksamhet inom den akademiska världen förärade honom ett hedersdoktorat vid Handelshögskolan i Stockholm 1989.

I Till minne av Jacob Palmstierna - en antologi har 17 författare, vänner, kolleger, ekonomer, och affärspartners sökt ge sin syn på den samhällsekonomiska, politiska och nutidshistoriska miljö Jacob Palmstierna levde och verkade i och hur han hanterade den.

I boken medverkar Rune Andersson, Mariana Burenstam Linder, Hans Dalborg, Ulf Dinkelspiel, Gustaf Douglas, Klas Eklund, Magnus Henrekson, Gunnar Ljungdahl, Anders Paalzow, Hans Rausing, Ulla Reinius, Bertil Torekull, Henrik Treschow, Michael Treschow, Carl Uggla (red), Björn Wahlroos och Marcus Wallenberg.

Beställ recensionsex genom Bertil.Ekerlid@ekerlids.com 070-696 1057