Gå direkt till innehåll
  Johan Ekman, Grundare och VD av EkmanBuss Flexibussitet och EkmanResor 1st Bussness Class_Byline Kristian Pohl för Zap PR

TEAM EKMAN - JOHAN EKMAN

I EkmanBuss Flexibussitet och EkmanResor 1st Bussness Class intervjuserie ”Möt Team Ekman” får vi lära känna de nyckelpersoner som arbetar i verksamheterna – både på vägarna och på huvudkontoret i Frihamnen, Stockholm. Sist ut i intervjuserien finner vi grundaren och Vd:n själv - Johan Ekman.

Namn: Johan Ekman

Titel: Grundare och VD av EkmanBuss Flexibussitet och EkmanResor 1st Bussness Class

Arbetsområden: Övergripande ansvarig och är med och petar i allt. Är gärna med ute på fältet med mina kollegor och möter våra uppskattade gäster.

Ålder: 48 år

Du har varit verksam i bussnäringen i snart 30 år. Vad får dig att fortsätta i 30 år till?
Min stora passion är för branschen som helhet – både i det stora och lilla sammanhanget. Drivet ligger i att alltid göra mitt yttersta för att leda utvecklingen, snarare än att följa den. Därför välkomnar jag konkurrens, det inspirerar och triggar mig. Att verka framgångsrikt inom rese- och turistbranschen och föra den framåt är ett gemensamt arbete och inte en enmansshow!

Vad krävs för att bli en del av Team Ekman?
Jag har alltid rekryterat utifrån personligheten, och inte fäst någon större vikt vid ett tjusigt CV. Jag söker personer som finner stor yrkesstolthet oavsett position och som drivs av att göra det lilla extra för kollegan och kunden på alla plan.

EkmanBuss Flexibussitet och EkmanResor 1st Bussness Class expanderar och söker en ekonomiansvarig som vill vara mitt i verksamheten och hjälpa företagen växa! Skicka din ansökan till Sofia Carlsson, sofia.carlsson@ekmanresor.se och bli en del av Team Ekman!

Drömresan – både nära och lite längre bort?
Det är en dröm förverkligad att EkmanResor inom några år har lanserat fantastiska resor till Sydafrika, AsienShanghai och Hong Kong – och inte minst till Sydamerika. Till hösten går vår premiärresa till oupptäckta Brasilien – en makalös natur- och kulturfylld resa, där vi bland annat får uppleva spännande storstaden São Paulo, den vackra kusten, charmiga hamnstaden Paraty och världsarvsstaden Ouro Preto. För att inte tala om Rio De Janeiro med Copacabana och det berömda landmärket kristusstatyn på berget Corcovado.

Återhämtningen och kreativitet sker mitt inne i djupaste skogen i Bäckmora, Hälsingland, där familjens landställe ligger. Hit hittar knappt ortens chaufförer och här njuter jag av god mat och trevliga viner – tills längtan till arbetet blir för stor och jag vill ut på vägarna igen, vilket brukar gå ganska snabbt.

Stephanie G. Bonn

Presskontakt Zap PR Presskontakt +46 (0)70 77 56 110

EkmanBuss Flexibussitet

I mer än 30 år har ledord som småskalighet och personlig service etablerats som kännetecken för EkmanBuss Flexibussitet. Vårt motto är att vi alltid med Era behov som vår högsta prioritet ser transporten som en del av den totala upplevelsen. Vi ser aldrig några omöjligheter, det omöjliga kan ta lite längre tid. I vårt fall blir skräddarsydda resor med service, komfort, effektivitet och gränslösa möjligheter Flexibussitet, vårt naturliga ledord.

EkmanBuss Flexibussitet