EkoBalans söker en självgående drift/servicetekniker

EkoBalans Fenix AB

EkoBalans erbjuder helhetslösningar för omhändertagande av restprodukter som rötrest, slam och aska som förädlas till högkvalitativa, kretsloppsbaserade gödselmedel. Vi erbjuder även hållbara gödslingskoncept för jordbruk, skogsbruk och trädgård. Nu söker vi en drift/servicetekniker som ska ansvara för våra anläggningar.

Arbetsuppgifter

I arbetet ingår övervakning, styrning och service av våra restflödeanläggningar. Du kommer att ha fullt ansvar för den dagliga driften samt underhåll och service. Du kommer även att vara delaktig i utvecklingen av anläggningarnas teknik, processer och rutiner tillsammans med vår utvecklingsingenjör. Arbete på obekväm arbetstid och beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten. Tjänsten är placerad i Lund men resor inom Sverige förekommer till stor grad.

Din profil

Du har teknisk gymnasial utbildning, någon påbyggnadsutbildning, t ex YH-utbildning inom driftteknik, samt några års erfarenhet av processindustri eller motsvarande. Praktisk erfarenhet av att ha arbetat med underhåll av pumpar, kompressorer, motorer mm är ett plus. Biogasteknikerutbildning, elbehörighet och PLC-kompetens är meriterande.

God IT-vana och B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har servicekänsla, är noggrann, självgående, flexibel, har ett stort engagemang i dina arbetsuppgifter och är intresserad av att lära dig ny teknik och nya teknikområden.

EkoBalans är ett litet utvecklingsföretag med stora ambitioner där samtliga anställda tar aktiv del i utvecklingsarbetet. Ansökan Välkommen med din ansökan via e-post drifttekniker@ekobalans.se. Märk din ansökan "Drifttekniker".

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan idag! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.