Lilla Ekomatsligan - premiering av mest ekologiska förskola/skola

19 skolor och förskolor tilldelas ett diplom i årets Lilla Ekomatsliga. Därutöver koras 4 vinnare i 2 olika kategorier; 1)  Högst andel ekologiska livsmedel samt 2)  Det bästa sättet att involvera och motivera barn i att tänka ekologiskt.

Det sker den 21 oktober kl. 15:40 på Nordic Organic Food Fair i Malmö och inkluderar även ett inspirationsseminarium om hur barns matvanor kan påverkas, ”Förbättra barns matvanor med en mer klimatsmart och ekologisk kost”, kl. 16:00 - 16:30.

Lilla Ekomatligan är för året ett nytt arrangemang liksom Nordic Organic Food Fair. Mässan pågår under två dagar, den 20-21 oktober. Förutom några hundra utställare pågår även ett flertal seminarier och föreläsningar under dessa två dagar.

Mässbesöket är gratis om ni registrerar er via denna länk: