Ekorrens Ekologiska lanserar tre goda nyheter

Ekorrens Ekologiska breddar sitt sortiment och lanserar två nya godispåsar och en kexchoklad till sommaren. Med 100 procent naturligt innehåll och ekologiska ingredienser fortsätter Ekorrens Ekologiska att förse marknaden med godsaker som är bättre för både vår hälsa, djuren och naturen.

För att förtydliga sitt engagemang för ekologi, miljö och hälsa har Ekorrens Ekologiska tagit fram ett nytt koncept. De första produkterna lanserades under 2012. Nu kommer ytterligare två godispåsar och en kexchoklad i ny tappning.

– Med de nya produkterna gör vi våra värderingar ännu tydligare. Genom att satsa på fina förpackningar som kommunicerar ekologi på ett modernt och roligt sätt, vill vi få flera att göra ett medvetet val även i godishyllan. Vi har också satsat på att förtydliga att vi klimatkompenserar för våra transporter och att vi har ett sortiment med både vegetariska, gluten- och laktosfria alternativ, säger Charlotte André.

De två nya godispåsarna heter ”Back to Basics” och ”Green is the new Black”. Kexchokladen går under namnet ”Take a Good Bite”.

Back to Basics: Colaflaskor, lakritsbitar, yoghurtfrukter och sega frukter. Godiset är ekologiskt, GMO-fritt och klimatkompenserat.

Green is the new Black: Lakritsrullar och twistade lakritsbitar. Godiset är ekologiskt, vegetariskt, laktosfritt, GMO-fritt och klimatkompenserat.

Take a Good Bite: Ekologisk kexchoklad. Godiset är ekologiskt, vegetariskt, GMO-fritt och klimatkompenserat.

– Många väljer ekologiskt godis eftersom det inte innehåller några konstgjorda färg- eller smakämnen, inte heller några syntetiska sötnings- eller konserveringsmedel. Härdade fetter slipper man också bland ingredienserna. Andra gör ett ekologiskt val för att stödja alla ekobönder som bidrar till både bättre mat och till ett bättre klimat. Eller för att det helt enkelt är väldigt gott, säger Charlotte André.

Från och med nu kommer Ekorrens Ekologiska nyheter att finns hos utvalda butiker runt om i landet. Godispåsarna kostar cirka 25 kr och kexchokladen cirka 15 kr.

För frågor kontakta:

Charlotte André, 0701-885 019, charlotte@ekorrensekologiska.se