Nytt ekogodis till sommaren – Ekorrens Ekologiska ”Cyklar” och ”Svarta får”

Ekorrens Ekologiska lanserar två nya godispåsar till sommaren. ”Cyklar” som är det ekologiska och miljövänliga svaret på Sveriges mest sålda bil och ”Svarta får” som möter svenskarnas efterfrågan på saltlakrits som både är ekologisk, glutenfri och vegetarisk.

Ekorrens Ekologiska är ett varumärke inom ekologisk konfektyr. Med fokus på hög kvalitet och nytänkande inom koncept och förpackningsdesign har Ekorrens Ekologiska blivit marknadsledande inom sin nisch. Alla produkter är ekologiskt certifierade och klimatkompenserade. I sortimentet finns flera vegetariska, glutenfria och laktosfria alternativ.

Till sommaren lanserar Ekorrens Ekologiska två nyheter i dagligvaruhandeln:

Ekorrens Ekologiska ”Cyklar”

Ekorrens skumcyklar får sin goda smak från äpple, hallon, persika och svarta vinbär och sin fina färg från fläderbär, färgtistel, alger och gurkmeja. Godiset är ekologiskt, glutenfritt och klimatkompenserat. Snart Sveriges mest sålda cykel!

Ekorrens Ekologiska ”Svarta får”

Ekologisk saltlakrits i form av svarta får. Godiset får sin goda smak av ekologisk lakritsrot, anisolja och havssalt. Godiset är ekologiskt, vegetariskt, glutenfritt, laktosfritt och klimatkompenserat. Hittills har det varit svårt att hitta ekologisk och glutenfri saltlakrits!

– Många väljer ekologiskt godis eftersom det inte innehåller några konstgjorda färg- eller smakämnen, inte heller några syntetiska sötnings- eller konserveringsmedel. Ohållbar palmolja slipper man också bland ingredienserna. Andra vill stödja ekobönderna som värnar om vår hälsa, djuren och naturen. Eller så väljer man ekologiskt godis för att det helt enkelt är väldigt gott, säger Charlotte Bladh André, grundare av Ekorrens Ekologiska.

ICA är först med att ta in Ekorrens Ekologiska ”Cyklar” och ”Svarta får” i det centrala sortimentet. Godispåsarna kostar ca 22 kr i butik.

För ytterligare information kontakta:

Charlotte Bladh André, 070-188 50 19, charlotte.andre@arvidnordquist.se