Rättelse: Ekorrens Ekologiska har ingen k*xchoklad

Ekoföretaget Ekorrens Ekologiska har av misstag använt det av Cloetta registrerade ordet ”kexchoklad” i sitt pressmaterial. Den nya godsaken från Ekorrens Ekologiska får beskrivas som ett chokladkex men inte med ordet ”kexchoklad”, som tillhör Cloetta.

– Vi har gjort ett ekologiskt chokladkex. Av misstag kallade vi godsaken för ”kexchoklad” i vårt pressmaterial, säger Charlotte André på Ekorrens Ekologiska.

På förekommen anledning hörde man av sig från Cloetta och förklarade vänligt att ”kexchoklad” är ett registrerat varumärke som bara får användas av just Cloetta.

– Vi har lovat Cloetta att misstaget aldrig ska upprepas. Vi ska inte kalla vår godsak för ”kexchoklad” igen. Vi har också lovat Cloetta att gå ut med information samt uppmana alla som säljer Ekorrens ekologiska chokladkex att de inte heller ska kalla godsaken för ”kexchoklad”, säger Charlotte André.

Chokladkexet från Ekorrens Ekologiska går under namnet ”Take a Good Bite”. Ett frasigt ekologiskt kex med ekologisk chokladkräm och överdrag av ekologisk mjölkchoklad.

För frågor kontakta:

Charlotte André, Sjölunda Gård Eko AB