Eldon avancerar med flytt till nya lokaler

I januari 2017 kommer Eldon AB och Eldon Installation AB att flytta fram positionerna i Norden. I takt med att bolaget expanderar behövs också nya, större lokaler. Därför kommer Eldon att flytta till nybyggda kontor- och lagerlokaler i Jönköping. Lokalerna kommer att vara bättre anpassade för dagens logistiska krav och ger därmed ett mer effektivt distributionsflöde.

Startskottet för nya byggnationen sker i mars 2016. Flytten innebär att Eldon får ett logistiskt toppläge och kommer att, förutom Norge och Finland, nu även kunna ta in distributionen från Danmark och därmed skapa ett samlingslager för Eldon i Norden.

”Vi ser flytten som mycket positiv för hela Eldon, vi kommer att få nya och fräscha lokaler och en väldigt bra lagerverksamhet”, säger Anders Karlsved, VD för Eldon Installation.

Flytten till Jönköping kommer inte att innebära några personalförändringar för varken Eldon AB eller Eldon Installation AB.

I.L/2016-01-22

• eldon

Eldon Installation säljer elfördelningssystem och lågspänningskomponenter samt erbjuder konstruktion, montering, och utökade support- och servicetjänster.
Med erfarenhet sedan 1922 levererar vi produkter och system av hög kvalitet till den skandinaviska industrin och fastighetsmarknaden.

Christin Öhrlund

Presskontakt Marknad- och kommunikationschef Marknadsföring och marknadskommunikation 073-531 65 81