Nyhet -

Känn kraften i att utmana dig själv eller njut av en promenad tillsammans med andra

Nu startar högsäsongen för motionslopp runt om i Sverige och dessa blir bara fler och fler för varje år. Det fina med det är att det nu finns motionslopp som passar alla, oavsett om du vill gå, springa eller rulla så finns det ett lopp för dig.

Många känner att en anmälan till ett lopp blir både en positiv sporre för att komma i gång med en mer regelbunden träning och en folkfest att se fram emot. Dessutom så ger motion många positiva hälsoeffekter och bland annat vittnas det om bättre mående, bättre viktkontroll, bättre sömn och mer energi i kroppen. Den ökade fysiska styrkan som motion bidrar till ger en också en bättre kroppshållning och minskad risk för kroppsliga besvär och kanske det viktigaste av allt: personer som motionerar känner sig mer attraktiva och positiva till livet i stort J. Dessutom framhåller forskare gärna också det faktum att den ökade blodcirkulationen motion medför bland annat förbättrar hjärnans förmågor och inte minst boostar sexlivet.

Som ett led i ELFA Assistans satsning på välbefinnande och hälsa vill vi nu bidra till motion och rörelse genom att locka deltagare till Blodomloppet. Alla ELFA´s superhjältar, kunder som medarbetare, kommer därför att sponsras med sportflaska, T-shirt och anmälningsavgiften till Blodomloppet. Som motprestation vill vi sedan ha en bild med en schysst power-pose vid målgång, en bild som vi stolt kommer att publicera på vår Facebook sida.

Tips på app: C25K (Couch to 5 Km)

Ett program till dig som aldrig sprungit tidigare men som vill anta utmaningen att på bara 9 veckor gå från stillasittande till att springa 5 km.

Artiklar

runnersworld.se/artiklar/15-positiva-effekter-du-far-av.htm

fitness.se/nyhetsinlägg/10-anledningar-varfor-promenad-ar-lika-bra-som-lopning/

Läs mer om blodomloppet på: www.blodomloppet.se