Elgiganten startar köksrevolution

Ikväll, 10 oktober, börjar en ny reklamfilm från Elgiganten att rulla i TV. Målet med filmen är att öka kännedomen om att Elgiganten säljer Epoq-kök och slutligen att ge IKEA en kamp om kökskunderna.

Under temat ”Köksrevolutionen” får vi se en grupp människor utklädda till köksinredning göra en gerillaattack mot ett möbelvaruhus i södra Stockholm. Genom diverse överaskningsmoment hoppas man locka presumtiva kökskunder från möbelvaruhuset till Elgiganten.

- Elgiganten har ett av Sveriges starkaste varumärken och det är starkt förknippat med vitvaror och hemelektronik. Nu vill vi stärka kopplingen till Epoq-kök och hamna ”top of mind” även för de som går i köksrenoveringstankar, säger Eddie Hernandez, Marknadschef på Elgiganten.

42 av Elgigantens varuhus har redan idag utställningar med Epoq-kök. Här kan kunderna se köksskåp, vitvaror och inbyggnadsprodukter tillsammans och bli inspirerade.

- Vi är ensamma I hemelektronikbranschen om att kunna erbjuda kunderna en komplett kökslösning med både kök och vitvaror, fortsätter Eddie. Med Epoq kan vi erbjuda kök med hög kvalitet till riktigt lågt pris, självklart hoppas vi ge IKEA konkurrens om kökskunderna.

Elgiganten har sedan tidigare ett samarbete med kanal 5 och ”Arga snickaren” som använder sig av just Epoq-kök vid sina renoveringsuppdrag. Samarbetet fortsätter under Hem & Villa-mässan där Elgiganten finns på plats på Arga Snickartorget med köksutställning och kökssäljare. Mässbesökare kan också lägga grunderna till sitt nya kök I ritprogrammet och få en offert direkt på plats.

Reklambyrå: DraftFCB
Produktionsbolag: Acne film