Morgonöppet med fyndläge lördag den 6 december

Elgiganten förenklar julförberedelserna med utökade öppettider lördag den 6 december. Redan klockan 08:00 öppnar varuhusen och fram till klockan 10:00 är det fyndläge med prissänkningar på över 60 procent av sortimentet.

– Det är mycket som ska hinnas med inför julen och det kan vara svårt att få tiden att räcka till under den här perioden. Med utökade öppettider blir vi ännu mer tillgängliga för våra kunder som dessutom kan handla sina julklappar till extra låga priser. Vi hade en liknande aktivitet vid samma tidpunkt förra året och då var det väldigt många kunder som utnyttjade möjligheten och besökte oss under lördagmorgonen, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Årets julhandel fick en flygande start med Black Friday som översteg alla förväntningarna. Gensvaret från kunderna var enormt och Elgiganten dubblerade sin försäljning under fredagsdygnet jämfört med motsvarande dag förra året.

– Det är bara att konstatera att våra produkter är glödheta. HUI research bedömer att elektronikbranschen blir årets vinnare i julhandeln och allt talar för att det kommer att ligga rekordmånga elektronikprodukter under granarna i år. Vi förväntar oss att göra vår bästa jul någonsin med en försäljningsökning på 7 procent, säger Niclas Eriksson.

• el-giganten
  • jul