Verksamhetsberättelse 2013/2014

För verksamhetsåret 2013/2014 redovisar Elgiganten ett resultat på 107,5 MSEK, en förbättring med hela 141 procent mot föregående år. Omsättningen ökade med 9 procent till 8 512 MSEK, på en minskande svensk hemelektronikmarknad.

– Under året har vi växt inom samtliga produktområden och framför allt inom våra satsningsområden Epoq-kök och B2B-affären. Vi har jobbat hårt för att förbättra vårt helhetserbjudande till kunderna och det har gett resultat. Vi vill vinna kundernas förtroende och då handlar det inte om att enbart erbjuda låga priser, vi måste erbjuda rätt produkt, till rätt pris med relevanta tjänster, hög kompetens och bra service, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Viktiga framgångsfaktorer under året var ett starkt kundfokus, bra erbjudanden, en stark tillväxt för samtliga försäljningskanaler och satsningsområdena Epoq-kök och B2B-affären samt fortsatt modernisering av varuhusen.

I verksamhetsberättelsen beskrivs viktiga framgångsfaktorer och satsningsområden under året samt fokus för verksamhetsåret 2014/2015.

• el-giganten
  • epoq