Äntligen kommer försäljningssuccén Chromecast till Sverige

Chromecast blev en stor succé i USA och nu kommer Google-nyheten Sverige och Elgiganten. På bara någon minut blir din TV smartare till ett väldigt lågt pris

Google och Elgiganten kan rapportera att Chromecast, den lilla uppfinningen som gör det lekande lätt att få ditt favoritinnehåll direkt på TV:n, nu har kommit till Sverige.

Google Chromecast tar bara någon minut att installera och är väldigt enkel att använda. Priset är dessutom väldigt lågt – endast 310 SEK. Chromecast kommer inledningsvis att finnas tillgänglig i Elgigantens nätbutik elgiganten.se, för att sedan blir tillgänglig även i Elgigantens fysiska varuhus under första veckorna i april.

Chromecast kan pluggas in i alla TV-apparater med HDMI-ingång och används enkelt med hjälp av en smarttelefon, surfplatta eller bärbara dator.

Med Chromecast får du bland annat tillgång till innehåll från Netflix och Youtube. I tillägg kommer Google att lansera en rad applikationer och tjänster med tiden.

– Chromecast är det enklaste sättet att få ditt favoritinnehåll från internet till din TV. Det ska vara enkelt för alla att se sina favoriter på TV, oavsett var man är och nu har vi glädjen att lansera Chromecast i en rad länder över hela världen, säger Mario Queiroz, Produktdirektör på Google.