Begränsad tillgång på PS4 med Killzone:Shadow fall

Fredag den 13 december blir Sony Playstation 4 inklusive spelet ”Killzone:Shadow fall” tillgänglig i Elgigantens varuhus. Tillgången på paketerbjudandet kommer att vara mycket begränsad.

– Alla Elgigantenvaruhus kommer att ha PS4-bundeln med ”Killzone:Shadow fall”, men vi kommer dessvärre inte att kunna möta den förväntade efterfrågan. De kunder som vill ta del av erbjudandet  uppmanas därför att vara riktigt tidigt ute. Vid PS4-lanseringen för två veckor sedan började kunder att köa redan dagen innan och konsolerna sålde slut på bara någon timme. Vi förväntar oss samma scenario nu på fredag, säger Mark Hammarberg, Försäljningschef Data på Elgiganten.

Stora konsollanseringar är av tradition förknippade med utmaningar i form av dålig produkttillgång. Lanseringen av PS4 är inget undantag.

– De indikationer vi fått tyder på att tillgången på PS4-konsoler kommer att vara i nivå med efterfrågan i marknaden först i mitten av första kvartalet 2014. Vi har däremot mycket bra tillgång på andra spelkonsoler. Många stora spelreleaser under året som exempelvis Battlefield 4, Call Of Duty och FIFA 14 samt nyheter från Skylanders och Disney Infinity gör ändå att vi tror på den bästa gaming-julen på mycket länge och efterfrågan under den första julhandelsveckan stärker den uppfattningen, säger Mark Hammarberg.

Sony Playstation 4-bundle med ”Killzone:Shadow fall” kommer att finnas tillgänlig i mycket begränsad upplaga i samtliga Elgigantenvaruhus från klockan 10:00 fredagen den 13 december.