Elgiganten återkallar mikrovågsugn från Hitachi

Elgiganten har beslutat att återkalla alla mikrovågsugnar av modellen Hitachi CJAL28 då man vid två tillfällen har hittat fel på en komponent i produkten.

Mikrovågsugnen Hitachi CJAL28 såldes hos Elgiganten under perioden januari 2008 till december 2009 i totalt 163 exemplar.

Man har vid två fall i England upptäckt fel kopplat till en komponent i mikrovågsugnen. Komponenten kan överhettas och i slutändan leda till brand. Inget fall har rapporterats i Norden.

Elgiganten genomför därför en frivillig återkallelse av mikrovågsugnen och uppmuntrar alla kunder som har köpt denna produkt att dra ut stickkontakten och returnera den till närmaste Elgigantenvaruhus.

Kunder som returnerar sin produkt får mikrovågsugnen Logik L23CS13E i kompensation.

När du återvänder mikrovågsugnen kommer vi att registrera ditt namn och adress för att säkerställa att produkten returneras. Det är viktigt för oss att ha en överblick över alla returnerade produkter. Vi ber om förståelse för detta.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som återkallelsen orsakar för våra kunder.

• kompensation
  • hitachi
  • mikrovågsugn
  • retur