Elgiganten har Sveriges bästa marknadschef

Eddie Hernandez, marknadschef på Elgiganten, utsågs igår till vinnare av Resumés tävling ”Sveriges bästa marknadschef” i kategorin ”Hemelektronik”.

- Jag är självklart jättestolt över utmärkelsen, säger Eddie Hernandez, det visar att vår marknadsföring är effektiv och skapar besökare till våra varuhus. Men jag skulle vilja tillägna priset till samtliga 2000 medarbetare i Elgiganten som gör ett fantastiskt arbete med att ta hand om våra kunder. Det är i mötet med kunderna vi stärker vårt varumärke.

Färska undersökningssiffror* visar att närmare 80 procent av Sveriges vuxna befolkning besökt något av Elgigantens varuhus under det första kvartalet i år.

- Det är fantastiska siffor och därför är det också viktigt att vi lever upp till kundernas förväntningar så att de väljer att komma tillbaka igen. Vår målsättning är att göra varje enskild kund nöjd och det uppnår vi genom bra erbjudanden och låga priser men framför allt genom bra service och kompetenta medarbetare som kan hjälpa kunderna till bra köp.

Eddie Hernandez tog emot Resumés utmärkelse som årets marknadschef i kategorin ”Hemelektronik” även 2010.

Om tävlingen "Sveriges bästa marknadschefer"
Resumé mäter tillsammans med undersökningsföretaget Nepa hur ett 100-tal varumärken utvecklats från hösten 2011 till hösten 2012. Vi mäter kundernas kännedom och preferens att välja de olika varumärkena och ställer i relation till gjorda medieinvesteringar. Vinnaren i respektive kategori är den som stärkt sitt varumärke mest effektivt, som ökar mest till lägst kostnad.

* Källa: Indikat/Sifo Orvesto Konsument för januari-april 2012. Personer i åldern 15-70 år, som uppger att de har besökt ett visst butiksvarumärke under det senaste året.