Elgiganten lanserar nätbutik med musik för nedladdning

Elgigantens e-handel har exploderat de senaste åren. Varje månad har elgiganten.se närmare 800 000 unika besökare. En viktig del i utvecklingen av Internetsatsningen är området Entertainment, som är ett alltjämnt växande segment. Nu drar försäljningen igång på http://musik.elgiganten.se – en ny nätbutik där en rad kända internationella och svenska artister finns tillgängliga. Lanseringen av ”musik downloads” är ett första steg i en omfattande satsning på Entertainment – en rad andra tjänster och produkter inom det nya affärsområdet kommer att lanseras under vintern och våren. - Entertainment är ett spännande område som växer snabbt och vi vill naturligtvis vara i framkant på den utvecklingen. På Elgiganten arbetar vi ständigt för att förenkla för våra kunder – nu kan de köpa en ny MP3-spelare och ladda den med musik på ett och samma ställe, säger Per Sigvardsson, ansvarig för e-commerce Elkjøp Nordic. Ny affärsutvecklingschef för Entertainment Elgiganten har rekryterat en ny Business Development manager för satsningsområdet Entertainment, Henning Kleiven. Henning tillträdde den 1 november och kommer närmast från CDON.com där han arbetat som Country Manager. - Det ska bli oerhört spännande. Elgiganten är en etablerad aktör och har en gedigen kunskap om vilka produkter och tjänster kunderna efterfrågar. Vi kommer till att börja med att kunna erbjuda ett stort urval av musik för nedladdning i WMA- samt äkta MP3-format i så nära CD-kvalitet man kan komma, säger Henning Kleiven. För mer information kontakta: Per Sigvardsson, Director Support & Control, Elkjøp Nordic, mobil +46 701740050. Henning Kleiven, Business Development Manager Entertainment, Elkjøp Nordic, mobil +47 920 55 988.