Elgiganten och Telenor inleder samarbete om shop-in-shop

Den 27 januari invigs Telenor shop-in-shops i Elgigantens varuhus i Sickla, Stockholm och Nordstan, Göteborg. Målet med samarbetet är bättre service och en kundupplevelse i världsklass.

Samarbetet mellan operatörer och återförsäljare har av tradition handlat om försäljning av terminaler och abonnemang, där återförsäljarna inte kunnat tillhandahålla en full portfölj av de tjänster och den support som operatörerna erbjuder. Det vill Elgiganten och Telenor ändra på berättar Robert van Toor, Försäljningschef Telecom Elgiganten.

- Kundernas behov av rådgivning och kundanpassade abonnemang har vuxit med den starka försäljningstillväxt vi haft inom området smartphones. Dessa kundbehov hoppas vi kunna möta med specialbemannade shop-in-shops säger Robert van Toor.

Telenor-shoparna kommer att vara bemannade med specialutbildade abonnemangs- och terminalexperter som kan hjälpa nya och befintliga abonnemangskunder med skräddarsydda lösningar och tjänster. Den gemensamma målsättningen med samarbetet är bättre service och en kundupplevelse i världsklass.

- För Telenors del är det en fantastisk möjlighet att tillsammans med Elgiganten få hjälpa våra kunder att hitta den bästa lösningen, säger Martin Barden, Försäljningschef Konsument på Telenor. Vi ser en stor potential i denna form av samarbete och är nyfikna på att se kundernas reaktioner men givetvis också vad detta kan ge i försäljning. Vi hoppas och tror att detta kan vara en långsiktig satsning tillsammans med Elgiganten, avslutar Martin Barden.

-  Vi har sedan tidigare shop-in-shops med bland andra Apple & Comhem och vet att den specialkompetens som där erbjuds är mycket uppskattad av kunderna, säger Robert van Toor. Därför känns det också väldigt bra att kunna utveckla konceptet vidare med Telenor.

Invigningarna av Telenor shop-in-shop i Elgigantens varuhus i Nordstan, Göteborg och i Sickla, Stockholm kryddas traditionsenligt med extremt goda erbjudanden.

För ytterligare information:
Jessica Wallin, Presskontakt Elgiganten, mobil: 070-359 36 36

• com hem
  • apple
  • återförsäljare
  • operatör
  • samarbete
  • kund
  • behov
  • kundbehov
  • terminaler
  • abonnemang