Elgiganten ökar hastigheten: ”Moppe på köpet”

EU-scootern har på senare tid blivit väldigt populär, inte minst i storstäderna. Elgiganten drar nu igång en rikskampanj som innebär att man kan köpa en mobiltelefon eller mobila bredband, och samtidigt få med en moppe i paketet. (Erbjudandet gäller när man tecknar vissa 18 och 24 månaders abonnemang).

- Med erfarenhet från vår populära cykelkampanj, så vet vi att den här typen av kombinationserbjudanden är väldigt omtyckta. Vi genomförde ett test på några orter förra året som blev väldigt lyckade, därför satsar vi nu fullt ut i vår, säger Magnus Nyman, försäljningschef för Tele på Elgiganten.

Mobil, scooter och abonnemang kommer att kosta från 1 kr och uppåt beroende på vilken mobil samt vilket abonnemang man väljer. För den som vill så kan man även köpa enbart EU-scootern för 6995 SEK utan mobiltelefon eller mobilt bredband.

EU-scootern har en låg förbrukning ca 0.2 liter/mil. Det är en så kallad 4 takts moped som innebär att den anses både tyst och miljövänlig. För mer information om mopeden besök ditt närmaste Elgiganten varuhus.

För mer information kontakta:
Lisa Wahlström, presskontakt Elgiganten, mobil: +46 70 359 36 36

Magnus Nyman, försäljningschef, mobil: +46 70 174 00 64

Elgiganten är Sveriges ledande varuhuskedja inom hemelektronik och vitvaror och tredje största detaljhandelsföretaget inom sällanköpsvaror. Elkjøp-koncernen är Nordens största återförsäljare av hemelektronik och vitvaruprodukter och omsatte räkenskapsåret 2006/07 16,8 miljarder NOK med ett resultat på 1,1 miljarder NOK. I Norden finns totalt 251 varuhus och butiker och ca 3750 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs från det nästan 100 000 kvm stora centrallagret i Jönköping. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag ca 1600 medarbetare och 61 varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av den brittiska hemelektronikkoncernen DSG International plc. För mer information, se: www.elgiganten.se, www.elkjop.no, www.dsgiplc.com

• Hemelektronik