Elgiganten öppnar i Nacka Forum

Under hösten lanserade Elgiganten ett nytt moderniserat butikskoncept för sitt mindre butiksformat vilket snabbt rullades ut i 65 butiker runt om i Sverige. Nu fortsätter expansionen med ännu en ny butik i Nacka forum, Stockholm.

Det nya Elgiganten Phonehouse konceptet har ett utökat sortiment av Mobiltelefoner, Tillbehör, Hörlurar, Högtalare och Smarta klockor samt Smarta högtalare.

– Mobiltelefonen är en central produkt i våra liv och allt flera produkter används tillsammans med den. Vårt nya koncept har fått mycket bra gensvar från våra kunder och försäljningen ökar kraftigt när vi lanserat ett utökat produktsortiment men också tillfört säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

- Vi har idag 87 Elgiganten Phonehouse butiker i gallerior och citykärnor men ser fortsatt en stor potential att öka antalet butiker. För två veckor sedan öppnade vi två butiker i Åkersberga och Trelleborg där vi snabbt fick enormt gensvar från våra kunder. Idag är öppnar vi i Nacka Forum!, säger Eriksson

Nacka Forum är en modern galleria där Elgiganten ser stor potential. Det kommer göra Elgiganten mera lätt tillgängliga för kunderna på den sidan av Stockholm.

Butiken i Nacka forum kommer att ha det allra senaste sortimentet av mobiltelefoner och kringutrustning samt ett utbud av Elgigantens tjänster.