Elgiganten prissänker över 40 iPad-modeller

Mycket talar för att surfplattan går ännu ett lysande år till mötes. Nu sänker Elgiganten priserna på över 40 iPad-modeller med 300 kronor. Hett eftertraktade iPad Air kostar därmed 3690 SEK (3990 SEK) och iPad Mini Retina 3090 SEK (3390 SEK). Erbjudandet gäller till och med 31 mars 2014.

Försäljningen av surfplattor har ökat dramatiskt de senaste åren och i nuläget finns inga indikationer på att efterfrågan kommer att minska. Butikschefsindex* från Elektronikbranschen visar att konsumenterna fortsätter att prata om en produkt framför alla andra: Surfplattan och den har också utsetts till 2014 års produkt av elektronikhandelns butikschefer.

–  Vi upplever ett fortsatt starkt intresse för surfplattor bland kunder i alla åldrar och just nu är det väldigt många som kommer till oss för att köpa platta nummer två och tre till hushållet. Användningsområdena ökar i takt med utbudet  av olika applikationer och tillbehör och surfplattan får en allt mer central roll i det digitala hemmet, säger Mark Hammarberg, Försäljningschef för Data på Elgiganten.

Apple är fortsatt en av de mest efterfrågade leverantörerna och i nuläget är iPad Air deras mest efterfrågade modell.

– Utbudet har vuxit radikalt och i valet av platta tar kunderna hänsyn till vem i familjen som ska använda surfplattan, när och hur. Under hösten och vintern har vi noterat en ökad efterfrågan på mindre modeller, mellan 7-10 tum. De upplevs som mer flexibla och lätta att ta med sig samtidigt som de är enklare för barn att hantera, säger Mark Hammarberg.

Erbjudandet om 300 SEK rabatt gäller iPad Mini Retina,  iPad Air och iPad 2  och så långt lagret räcker, dock längst till och med 31 mars. Undantaget är iPad Mini som inte ingår i kampanjen.

*Butikschefindex nr 1, 19 februari 2014. Butikschefsindex är ElektronikBranschens kvartalsvisa undersökning bland butikscheferna hos medlemsföretagen.