Elgiganten satsar i Norrtälje och Halmstad

Elgiganten fortsätter att investera i nya och moderna varuhus. Idag, tisdag den 22 september invigs det nya varuhuset i Norrtälje och på fredag den 25 september är det dags för Halmstads nya Elgigantenvaruhus att invigas. Båda varuhusen har utökat verksamheten och flyttat till nya adresser med större butiksyta och möjligheten till ett bredare sortiment.

– Moderniseringen av våra varuhus hänger tätt ihop med vårt kundfokus och var en starkt bidragande orsak till vårt positiva resultat förra verksamhetsåret. Genom att investera i moderna varuhus förhöjer vi upplevelsen och gör det enklare för kunderna att handla samtidigt som vi nu kan presentera ett ännu bredare utbud av produkter och tjänster, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Den starka utvecklingen för Epoq-kök har lett till att köksutsällningar nu blir ett standardiserat inslag i Elgigantens varuhus.

– Epoq-kök och service- och tjänstekonceptet KnowHow är två av våra starkast växande områden och det tar vi naturligtvis hänsyn till när vi nyetablerar och bygger ut. På kökssidan handlar det om att viga plats åt köksutställningar och anställa specialutbildade kökssäljare. Samtidigt stärker vi servicen och möjligheten till hjälp genom KnowHow ochetbleringen av supportcenters med specialutbildad personal, säger Niclas Eriksson.

Till supportcentrat kan kunderna vända sig för hjälp med förinstallation av inköpta produkter, molntjänster, överföring av data från mobiler, reparationer, hemleverans, installation i hemmet och många andra tjänster. Tillsammans med fortlöpande utbildning för medarbetarna ska det säkerställa att Elgiganten på bästa sätt kan bistå kunderna med adekvat hjälp.

– Den snabba tekniska utvecklingen och komlexiteten i våra produkter har stärkt positionen för de fysiska varuhusen, säger Niclas Eriksson. Med lanseringen av vårt nya service- och tjänstekoncept kan vi hjälpa kunderna att komma igång med sina nya produkter direkt i varuhuset. Många kunder vill också se den aktuella produkten och prata med en expert innan man tar det slutgiltiga beslutet och investerar flera tusen kronor i en ny TV eller liknande. Att investera i varuhusen är att investera i våra kunder och i framtiden.

I Halmstadsvaruhuset finns nu även ett Företagscenter med personlig service och utpekade kontaktpersoner för alla företagskunder.

Elgiganten Norrtälje invigs idag, tisdag den 22/9 kl 08:00 på nya adressen August Strindbergs gata 3, Norrtäljeporten.

Elgiganten Halmstad invigs fredagen den25/9 kl 08:00 på den nya adressen Kundvägen 13.

• el-giganten
  • epoq
  • epoq-kök
  • erbjudanden
  • hemelektronik
  • varuhus
  • b2b
  • knowhow
  • service
  • tjänster
  • kunder
  • företag

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik och vitvaror och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln.

Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag över 3.000 anställda och 78 varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc.

Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detalhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island och på Färöarna. Räkenskapsåret 2014/2015 uppgick koncernens omsättning till 29,8 miljarder NOK. I Norden finns totalt 390 varuhus och ca 10.000 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs med produkter från det 100.000 kvm stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Elgiganten.se, Elkjop.no eller Dixonscarphonegroup.com