Elgiganten växer med fem nya varuhus

Under november öppnar Elgiganten fem nya varuhus. Det är de före detta Expertbutikerna i Vetlanda, Karlshamn, Falköping, Mora och Gällivare som går in i Elgigantens franschisekoncept och därmed kan välkomna sina gamla kunder tillbaka med Elgigantens fulla produktsortiment och erbjudanden.

– Jag är glad över att kunna välkomna just de här varuhusen in i vår verksamhet. Det här är verksamheter som både till sin storlek och sin geografiska placering passar väldigt bra in i vårt franschisekoncept säger Per Handell, Ansvarig för Elgigantens franschiseverksamhet. Det var också därför vi valde att kontakta dem i samband med Experts konkursbesked.

Det nya Elgigantenvaruhuset i Mora öppnar redan idag medan varuhusen i Vetlanda, Karlshamn, Falköping och Gällivare är planerade att öppna senare i november. Samtliga varuhus kommer att tillhandahålla Elgigantens fulla produktsortiment och ha samma erbjudanden som i övriga Sverige.

– Vi skiljer inte på franchisetagare och egenägda butiker, säger Per Handell. All reklam och annonsering är gemensam och våra annonsprodukter finns tillgängliga i alla våra varuhus. Även våra kundgarantier om 30 dagars öppet köp, 30 dagars prisgaranti och 3 dagars tillgångsgaranti gäller i samtliga varuhus.

Med fem nytillskott har Elgiganten totalt 70 varuhus i Sverige varav 28 franschisetagare.

Tidigare i år invigdes Elgiganten Megastores i Linköping, Norrköping och i Bäckebol, Göteborg. Inom kort öppnar Elgiganten sitt sextonde Megastore i Stora Bernstorp, Malmö.

• hemelektronik
  • falköping
  • gällivare
  • karlshamn