Hemelektronikfest för kunderna i Västerås och Norrköping

Kundtillströmningen har varit hög under förmiddagen och försäljningssiffrorna stiger för varje timme. På de båda varuhusen är det 32- och 50 tums platt-TV som sålts bäst. Även dataförsäljningen har gått över förväntan, och då i synnerhet den bärbara datorn. Norrköping I Norrköping strömmar kunderna till Elgiganten, där de förutom extremt låga priser bjuds på korv och underhållning av rappartisten Dogge Doggelito. Som alltid ville Elgiganten tacka kunderna för deras tålmodiga köande – och bjöd de första tjugo kunderna på en tacksamt mottagen Nokia 6300. - Vi ligger redan 35% över våra högt uppsatta försäljningsmål för dagen. Kundtillströmningen är konstant – så vi ser med förväntan fram mot eftermiddagsrusningen, säger Elgigantens driftchef Niclas Ericsson som är på plats i hemstaden Norrköping för att välkomna den nya konkurrenten. Västerås Trots att de konkurrerande kedjorna ligger en bra bit ifrån varandra, och därmed försvårar för kunderna att ta sig mellan varuhusen, har försäljningen i Västerås gått över all förväntan under förmiddagen. Även här delades mobiltelefoner ut till de första tjugo kunderna. - Vi får gång på gång bevisat för oss hur viktig konkurrens är för branschen – både ur kedjornas och kundens perspektiv. Tusentals kunder lämnar varuhuset med ett leende idag, vi har kunnat ge dem helt otroliga erbjudanden på en mängd kända varumärken. Det känns jätteroligt, säger nytillsatte VDn Anders Nilsen som dagen till ära befinner sig i Västerås. Se bilder.