Nu har Sveriges största Elgiganten öppnat

Lagom till julhandeln nyinvigdes igår Elgiganten vid Sisjön utanför Göteborg. Det blir Sveriges största Elgigantenvaruhus, med en butiksyta på nästan 4 000 m2. På plats för att välkomna kunderna är Elgigantens vd tillsammans med de anställda på varuhuset – ett team som utökats med 20 nyrekryteringar inför nyöppningen. Nu får göteborgarna ett extra stort julkappsmecka inför den rådande julhandeln, något många tog vara på redan under torsdagsförmiddagen. En flera hundra meter lång kö ringlade kring varuhuset inför öppningen. - Det är fantastisk stämning här. Vi har fått helt otroligt positiv respons från våra kunder i Göteborg, säger Elgigantens vd Anders Nilsen, som är på plats i staden. Det är framförallt platt-TV i alla storlekar (32-50) som lockar kunderna i Göteborg, men även vitvarorna har sålt bra hittills. Med en marknadsandel på cirka 15 procent är Elgiganten den största aktören på den svenska hemelektronikmarknaden och Sveriges tredje största detaljhandelsföretag, efter IKEA och H&M. Det nya stora varuhuset i Sisjön är ännu ett strategiskt steg som stärker den positionen. - Vårt nya butikskoncept - där kompletta kök, kökstillbehör och vår storsatsning på ljud kan nämnas - har varit en dundersuccé. Dagens mottagande av vår ”gigantlåda” här i Sisjön, öppningen i Sundsvall för tre veckor sedan och framgången i nya butiken på Kungsgatan i Stockholm bekräftar att detta koncept är framtiden för våra många butiker, konstaterar en nöjd Anders Nilsen. För fler pressbilder: http://www.newsdesk.se/pressroom/el-giganten För mer information kontakta: Anders Nilsen, vd Elgiganten, telefon +46 70 174 00 71 Lisa Wahlström, presskontakt Elgiganten, mobil: +46 70 659 12 15 Om El-Giganten Elgiganten är Sveriges ledande varuhuskedja inom hemelektronik och vitvaror och tredje största detaljhandelsföretaget inom sällanköpsvaror efter IKEA och H&M. Elkjøp-koncernen är Nordens största återförsäljare av hemelektronik och vitvaruprodukter och omsatte räkenskapsåret 2006/07 16,8 miljarder NOK med ett resultat på 1,1 miljarder NOK. I Norden finns totalt 251 varuhus och butiker och ca 3750 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs från det 80 000 kvm stora centrallagret i Jönköping. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag ca 1500 medarbetare och 59 varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av den brittiska hemelektronikkoncernen DSG International plc. För mer information, se: www.elgiganten.se, www.elkjop.no, www.dsgiplc.com