Inviger citybutik för urban shopping

Fredagen den 29 november klockan 08:00 möts kunderna av ett till synes helt nytt Elgigantenvaruhus på Kungsgatan i Stockholm. Varuhuset och sortimentet har anpassats efter den urbana kunden som vill vara först med den senaste tekniken och vars tid är en kritisk faktor - det ska vara nytt, det ska gå fort, det ska vara enkelt att handla.

Elgigantenvaruhuset på Kungsgatan är unikt både till sin city-placering och kundflöde. Över 1 miljon kunder förväntas besöka varuhuset under det kommande året. När varuhuset nu återinvigs står en av den största förändringarna att finna på tele-avdelningen, som fått en ultramodern utformning med integration av närliggande produktområdens som exempelvis ljud.  Interaktiva skärmar som hjälper kunderna till rätt abonnemangslösning förenklar köpprocessen ytterligare.

– Varuhuset på Kungsgatan och dess kunder befinner sig på många sätt i händelsernas centrum. Efterfrågan på ny teknik och lösningar för det digitala hemmet och kontoret är extra påtaglig här och det har vi tagit hänsyn till i både butiksutformning och utbud. Med vårt nya varuhus hoppas vi erbjuda en ännu bättre kundupplevelse och  överträffa kundernas högt ställda förväntningar både gällande utbud och service, säger Niclas Eriksson, VD Elgiganten.

Varuhuset erbjuder även flera shop-in-shops med specialutildad personal. Kunderna kan bland annat besöka Comhem, Samsung och Apple för rådgivning och kundanpassade lösningar för det digitala hemmet och kontoret. Elgiganten, Kungsgatan är först i Sverige med att kunna erbjuda Apples nya butikskoncept som ger kunderna större möjlighet att testa produkterna och själva uppleva alla möjligheter de erbjuder både enskilt och i integration med andra Apple-produkter.

Shop-in-shops:
Apple*
Comhem*
Dolce Gusto
Microsoft
Nespresso*
Samsung*
Soda Stream
Tassimo

*Bemannade med specialutbildad personal

Fynda julklappar
Invigningen av nya Elgiganten på Kungsgatan är ett unikt tillfälle för julklappsinköp. Samtliga Elgigantenvaruhus i Stockholm sluter upp och firar med invigningserbjudanden. Vissa erbjudanden gäller däremot enbart på Elgiganten på Kungsgatan.