Långa köer inför Elgigantens öppning i Kalmar

Med en marknadsandel på cirka 15 procent är Elgiganten den största aktören på den svenska hemelektronikmarknaden och Sveriges tredje största detaljhandelsföretag, efter IKEA och H&M. Elgiganten har det senaste året arbetat hårt med att stärka sin position på den svenska marknaden och för att öka tillgängligheten för svenska konsumenter. Invigningen av varuhuset i Kalmar är en viktig del i denna satsning. Och intresset har varit stort. Det var en nöjd varuhuschef som mötte de första kunderna i morse. - Det känns jättekul. Vi har arbetat hårt med att få allting på plats inför öppningen. Jag är oerhört glad över responsen från såväl kunder som medarbetare. Vi kan nu erbjuda Kalmarborna ett stort utbud kända varumärken till låga priser, och alltid med personlig och lokal service, säger varuhuschefen Carola Johanson. De första 10 kunderna fick en ny mobiltelefon, Nokia 5310, till ett värde av 2000 SEK. Under veckan och till helgen fortsätter firandet av det nya varuhuset. På lördag planeras aktiviteter i och utanför varuhuset, med massor av generösa erbjudanden och överraskningar. För pressbilder: http://www.newsdesk.se/pressroom/el-giganten/image/list För mer information, kontakta: Lisa Wahlström, presskontakt Elgiganten, mobil: 070-659 12 15