Nattöppet hos Elgiganten med Samsung Galaxy S5-lansering

Med anledning av Samsungs lansering av nya flaggskeppsmodellen Galaxy S5 håller Elgiganten på Kungsgatan i Stockholm nattöppet den 10 april. Klockan 22:00 startar försäljningen av Samsung Galaxy S5 och de 100 första köparna får en Galaxy Gear med på köpet.

Den 11 april lanseras Samsung Galaxy S5 på den svenska marknaden. Elgiganten väljer däremot att starta försäljningen i sitt varuhus på Kungsgatan redan klockan 22:00-24:00 den 10 april. De 100 första som köper en Samsung Galaxy S5 får en Galaxy Gear på köpet (värde 1790 kr). Alla som köper en Galaxy S5 med ett 24 månadersabonnemang under nattöppet får dessutom 1000 kr i presentkort att handla för hos Elgiganten.

− Vi upplever en enorm efterfrågan från kunderna och väljer därför att hålla nattöppet i vårt varuhus på Kungsgatan i Stockholm. Vi har dessutom valt att spetsa erbjudandet lite extra och vi tror på riktigt bra uppslutning och bra stämning, säger Magnus Nyman, Försäljningschef Telecom på Elgiganten.

Elgigantens lista över de mest sålda smarttelefonerna för första kvartalet  2013 toppas av fem Samsung-modeller.

− Samsung har några riktigt starka och framgångrika modeller bakom sig och har lyckats bygga upp en stor och lojal kundbas som bara väntar på deras nya flaggskeppsmodell. Det är dom kunderna vi kommer att möta på Kungsgatan i morgon kväll och de kommer inte att bli besvikna, säger Magnus Nyman.

Samsung Galaxy S5 är utrustad med nyheter som fingeravtrycksläsare och pulsmätare. Skärmen har en HD-upplösning på 1080p och en kamera med hela  16 megapixel, ultrasnabb automatisk- och manuell fokus samt optisk bildstabilisator. Galaxy S5 är även reptålig, vattentät och smutstålig.

− Samsung har lyckats förädla styrkorna från tidigare modeller samtidigt som de presenterar nya användbara funktioner i en mer stryktålig telefon. Allt tyder på att de kommer att uppfylla förväntningarna från sina lojala kunder samtidigt som de kommer att tilltala helt nya kundgrupper. Vi har väldigt höga förväntningar på Samsung Galaxy S5, säger Magnus Nyman.

Samsung Galaxy S5 erbjuds i färgerna vit och svart vid lansering, och de går att köpa både med och utan abonnemang.

Försäljningen av nya Samsung Galaxy S5 tjuvstartar på Elgiganten Kungsgatan, Stockholm klockan 22:00-24:00 den 10 april. Samtliga Elgigantenvaruhus kommer att ha den i sitt sortiment den 11 april. Samsung Galaxy S5 finns även tillgänglig i Elgigantens nätbutik där den varit möjlig att förhandsbeställa sedan en tid tillbaka.