Rengöringsrobot tar Sverige med storm

Gasolgrillarna fortsätter dominera försäljningen hos Elgiganten även i maj. Den stora överraskningen är däremot rengöringsroboten Grillbot som är det näst mest sålda tillbehöret efter den trådlösa stektermometern iGrill. Grilltillbehören är hetare och trendigare än någonsin!

Under maj månad är åtta av de tio mest sålda grillmodellerna just gasolgrillar. Övriga två topplaceringar lägger elgrillarna beslag på. Det är dock tillbehören som stjäl showen under maj.

– Vi ser fortsatt att kunderna väljer att investera i mer exklusiva grillar som tillsammans med roliga och spännande tillbehör möjliggör för lite mer avancerad grillning. Vi upplever ett otroligt intresse från kunderna runt tillbehören och det är fascinerande att se hur snabbt man tagit till sig nyheter som iGrill och Grillbot. Det visar vilka grillfantaster vi faktiskt börjar blii det här landet, säger Stefan Ekwall, Produktchef på Elgiganten.

Mest sålda grillarna i maj

1.Jamie Oliver Home 3+1 Gasolgrill

2.Jamie Oliver Home 4+1 Gasolgrill

3.Weber Spirit Classic E-310 Gasolgrill

4.Jamie Oliver Pro 6+1 Gasolgrill

5.Weber Q1400 Elgrill

6.Weber Spirit Classic E-210 Gasolgrill

7.Weber Spirit Original E-320 Gasolgrill

8.Weber Spirit Original E-310 Gasolgrill

9.Jamie Oliver Home 2 Gasolgrill

10.Nordic Season Stanley Elgrill

Mest sålda tillbehör i maj

1.iGrill Mini Stektermometer

2.Witt Grillbot Rengöringsrobot

3.Weber Grillborste (WEB6493)

4.Weber Coconut Briketter

5.Weber Original Hamburgerpress

Den 13–14 juni skrivs ett stycke svensk mat- och idrottshistoria. Då arrangeras VM i Grill & BBQ för första gången i Sverige. Elgiganten är huvudsponsor av evenemanget och kommer att finnas på plats på Heden i Göteborg. Kom och bevittna tävlingen på nära håll, kläm och känn på Jamie Olivers grillmodeller och se iGrill och Grillbot in action.