Succé när Elgiganten öppnade i Gislaved

- Jag är otroligt glad över att få en så flygande start på affärerna. Redan strax efter lunch nådde vi våra omsättningsmål för dagen. Jag vill tacka alla tappra kunder som köade trots kylan, och även tacka personalen i Gislaved som gjorde ett fantastiskt jobb, säger Johan Englund. Den första personen i kön fick en ny Xbox Elite Halo 3. Alla kunder kunde ta del av extra generösa erbjudanden, bland annat på LCD TV-apparater. Med en marknadsandel på cirka 15 procent är Elgiganten den största aktören på den svenska hemelektronikmarknaden och Sveriges tredje största detaljhandelsföretag, efter IKEA och H&M. Idag finns totalt 60 varuhus från Ystad i söder till Kiruna i norr. Etableringen i Gislaved är ett viktigt steg i Elgigantens kraftiga expansionsplaner med att öppna varuhus i 25 nya orter de kommande tre till fem åren. För pressbilder: http://www.newsdesk.se/pressroom/el-giganten För mer information kontakta: Johan Englund, varuhuschef Gislaved, telefon +46 70 597 56 05 Lisa Wahlström, presskontakt Elgiganten, mobil: +46 70 659 12 15