Elkedjan firar 50 år med tårta och bra erbjudanden

Det som vi idag kallar Elkedjan grundades i april 1966 och var då främst ett inköpsföretag för installatörer med ett gemensamt lager i Anderstorp. Bolaget utvecklades till att även stödja medlemsföretagen med central marknadsföring. Namnet Elkedjan togs 1994 och idag är det sammanlagt 170 butiker över hela Sverige som fokuserar på vitvaror, hem-el och belysning.

”Vi vill fira vårt jubileum tillsammans med våra kunder. Det är tack vare dem vi lyckats komma dit vi är idag”, säger Martin Lundholm, Brand Manager för Elkedjan. ” Under april månad kommer vi att ha kampanjerbjudande utöver det vanliga med bra priser på utvalda produkter.”

Elkedjans styrka ligger i det personliga, passionerade och professionella - ett stort centrallager, snabba leveranser och en stark lokal kännedom om kunden.

”Var med och fira med oss och se gärna till att besöka din lokala Elkedjanbutik en lördag – gärna den 23 april, 30 april eller 7 maj då vi har tårtkalas i hela Sverige!”, säger Martin Lundholm.

För mer information, kontakta Martin Lundholm, Brand Manager Elkedjan: martin.lundholm@eelab.se, tel 070-670 82 17.

• kampanj
  • elon
  • 50 år
  • fira

Elkedjan är en frivillig fackhandelskedja med 170 butiker och 2000 elektriker i hela Sverige. I produktsortimentet finns vitvaror, hem-el och belysning. Elkedjan bildades för 50 år sedan och tillsammans med ELON ingår Elkedjan i ELON Elkedjan Logistic AB, landets största inköps- och logistikkoncern för vitvaror med tillsammans över 400 butiker i landet.