Elkedjan presenterar Årets julklapp 2015 – bordsgrillen

Lagom till julhandeln har EELs produkt- och kategoriavdelning tillsammans med Elkedjan och ELON tagit hjälp av HUIs kriterier för Årets julklapp och gemensamt konstaterat att bordsgrillen är värd att lyftas.

”Vi umgås allt oftare i köket, matlagningen är en del av det sociala umgänget”, säger ELONs marknadschef Andreas Vennerstrand. ”Bordsgrillen är en kategori där vi hittar flera produkter som vi kan samlas kring, att likna vid en lägereld på matbordet. Med smörgåsgrillar, hamburgergrillar och raclettejärn kan den aktiva matlagningen bli enkel, social och riktigt trevlig.”

Kategorin har lyft försäljningsmässigt under det senaste året, men har även rent tekniskt utvecklats en hel del. Idag hittar vi ett brett spann - från smörgåsgrillen till den mer komplexa grillen som utlovar perfekt resultat för biffen, vilket sannolikt gör att det finns en produkt för alla.

Både Elkedjan och ELON kommer att uppmärksamma bordsgrillar under hela december månad med bra erbjudanden och goda recept.