ELKO introducerar en lysande kategori - Bright

Från och med i september kommer ELKO att utöka produktportföljen och introducerar därmed en smart och helt ny produktkategori – ELKO Bright. Bright utgör en komplett serie LED-armaturer i en mängd olika utföranden, framtagna för att kombineras med ELKOs kombinationsramar för en helt integrerad och estetiskt tilltalande installation.

ELKO har en lång tradition av innovation och produktutveckling och det senaste tillskottet, ELKO Bright, är ett lysande exempel på detta. Idén till Bright föddes för bara drygt ett år sedan och efter ett intensivt år av produktutveckling och tester finns nu en komplett och helt ny produktserie tillgänglig på marknaden.

– Utvecklingen går mot integrerade lösningar och där utgör Bright ett viktigt komplement till vårt nu heltäckande utbud. Idag räcker det inte med enbart funktion, design är minst lika viktigt och utgör idag ett grundkrav från marknaden. Bright innebär att vi nu har gjort hela rummet komplett, säger Alexander Svärd, produktchef på ELKO.

ELKO Bright fyller gapet mellan traditionell belysning och övriga installationer och går att kombinera i ett oändligt antal varianter. Bright-serien består av olika kombinationer av downlights, spotlights, väggarmaturer samt en smart läslampa. Samtliga versioner kan monteras direkt i en vanlig apparatdosa och kombineras med ELKOs kombinationsramar. Det går med fördel även att använda Bright tillsammans med ELKOs unika röda Big Box, och därmed elegant integrera även drivdonet i en och samma installation.

Möjligheterna är oändliga och passar med fördel in i de flesta rum i ett modernt hem eller arbetsplats.

Samtliga LED-lampor och chip i Bright-serien kommer från de tre ledande leverantörerna för att fylla ELKOs högt ställda kvalitetskrav.

I samband med introduktionen av Bright-serien kommer ELKO att turnera landet runt med nedslag i dryga 50-talet orter.

• bright
  • led

ELKO är en av Skandinaviens ledande producenter av elmaterial och har i 70 år levererat kvalitetsprodukter till hem och företag. ELKO står för hög kvalitet och hållbarhet. ELKO erbjuder innovativa produkter med en modern design inom tre områden; starkström, kommunikation och kontroll. Företaget har 200 personer anställda i Norden med huvudkontor i Oslo samt dotterbolag i Sverige.

Alexander Svärd

Marknadschef / Produktchef Installation Materiel, WD and SAE 08-449 27 17