USB-uttag som slår tre flugor i en smäll

ELKO fortsätter att utveckla innovativa lösningar, för både hemmet och arbetsplatsen, och lanserar nu ett smart uttag som kombinerar två Euro-uttag med två separata USB-uttag. USB-uttagen består av ett uttag i A-utförande, samt ett i den nya C-standarden. Båda USB-uttagen stödjer snabbladdning.

Mängden elektronik i våra hem och arbetsplatser som laddas eller drivs via USB-standarden ökar ständigt. Dessutom har den nya USB-C standarden börjat dyka upp på allt fler enheter vilket kan skapa en del bekymmer med att hålla rätt på olika laddare och sladdar. ELKOs nya smarta USB-uttag råder bot på detta genom att kombinera två Euro-uttag med två separata USB-uttag vilket innebär att i princip samtliga förekommande modeller av surfplattor och mobiltelefoner kan laddas direkt i USB-uttaget.

USB-uttagen levererar hela 3.0A i laddström, oberoende av vilken USB-port som används, vilket innebär att uttaget motsvarar en snabbladdare. Självklara platser för USB-uttaget är exempelvis köket, kontoret och andra platser där önskemål och krav på tillgänglighet är hög.

Ett utmärkt uttag för såväl hemmakontoret, köket eller andra platser där man vill ha en multifunktionell laddstation som tar upp liten plats – USB-uttaget slår helt enkelt tre flugor i en smäll, säger Alexander Svärd, produktchef på ELKO.

Ladduttaget från ELKO finns i både RS- och Plusserien. För infällt montage i apparatdosa alternativt utanpåliggande med förhöjningsram eller i hörnbox. Tillverkad av halogenfri termoplast.

• uttag
  • usb
  • plus
  • rs

ELKO är en av Skandinaviens ledande producenter av elmaterial och har i 70 år levererat kvalitetsprodukter till hem och företag. ELKO står för hög kvalitet och hållbarhet. ELKO erbjuder innovativa produkter med en modern design inom tre områden; starkström, kommunikation och kontroll. Företaget har 200 personer anställda i Norden med huvudkontor i Oslo samt dotterbolag i Sverige.

Alexander Svärd

Marknadschef / Produktchef Installation Materiel, WD and SAE 08-449 27 17