Ett högstatusyrke med enorm kompetens

Atle Johansen har funnits med under Elmia Städ och inspirerat besökare till att vara stolta över sin yrkeskategori.

– För mig är detta ett högstatusyrke och branschen besitter en enorm kompetens, säger Atle Johansen, inspiratör.

För två år sedan när Atle Johansen kom i kontakt med Städbranschen genom mässan fattade han tycke direkt. Han blev otroligt imponerad av den yrkeskunskap och glädje som finns i branschen.

- Men jag märkte ganska snabbt att det inte är den självsynen på yrket som råder i branschen. Och jag som brinner för att lyfta andra människor utsåg mig genast själv till ambassadör för Städbranschen.

Atle menar att utan dem står Sverige stilla. I medryckande och inspirerande föreläsningar där han verkligen bjuder på sig själv fångar han publiken och får dem både att dansa loss och göra ”high five”.

- I mina framföranden bjuder jag på mig själv, både på vad jag kan och inte kan. Om jag visar att jag tror på mig själv överför jag den känslan till andra, menar Atle Johansen.

Han vill att anställda inom Städbranschen ska känna en yrkesstolthet och börja våga berätta om sig själva inför andra.

När Atle inte är ute och inspirerar människor på företag och mässor jobbar han som terapeut.