Golden Dream – en klass för sig

Golden Dream är något helt annat än övriga husbilar på marknaden. På Elmia Husvagn Husbil får besökarna en exklusiv chans att se den för första gången.

Golden Dream säljs och marknadsförs av Hobby Fritid i Tenhult. Varumärket vänder sig till kunder med extremt höga krav på sitt mobila boende. Husbilen byggs på lastbilschassi och varje detalj skräddarsys helt utifrån hur kunden vill ha den, alltifrån chassimärke till köksutrustning. Lanseringsstart på marknaden är 2019 och det är ett helt nytt koncept gällande husbilar.

– Alla som har bekantat sig med Golden Dream känner att det här är en helt ny nivå av husbilar. Vi har testat av marknaden i två års tid och responsen har varit väldigt bra. Min gissning är att om några år ha en årsvolym på 15 enheter, säger Mats Svensson, vd på Hobby Fritid i Tenhult.

Intresset för Golden Dream har hittills varit stort och många nyfikna besökare har tagit sig en titt på de två husbilarna som står utanför entrén till Hall A.

– Starten för marknadsföringen och försäljningen sker i samband med Elmia Husvagn Husbil.