Hundra leads på knappt fyra dagar

Hundra leads på knappt fyra dagar

En lyckad mässa? Nej, det räcker inte. För D&E Trading i Tumba är Elmia Subcontractor 2015 den bästa mässan i historien. – Vi har fått hundra leads på knappt fyra dagar. Det är rekord för oss, säger Christopher Nygren, försäljnings- och marknadschef.

I år har både Elmia Subcontractor och D&E Trading stor anledning att fira. Medan mässan jubilerar 40 år, har D&E Trading fram till fredagen och mässans sista dag fått hundra intressanta leads att ta hem för vidare bearbetning. Enligt Christopher Nygren är det ett nytt rekord för företaget.

– Vi har ställt ut på mässan i många år, men det är första gången vi har kommit upp i en sådan hög siffra. Och visst hade vi höga förväntningar inför mässa, men det här tog verkligen priset. Vi är mycket nöjda, säger han.

– Elmia Subcontractor är den ultimata platsen för oss att träffa våra befintliga kunder, men också för att knyta nya kontakter. Se bara hur bra det har gått i år.

Företaget, som har sitt huvudkontor i Tumba, säljer bland annat glidlager, ledlager samt länklager – framför allt till den tillverkande industrin. Bland deras stora kunder ses Atlas Copco och Carbontech. För det mesta hamnar delarna i skogsmaskiner. För fyra år sedan fick D&E Trading egenägda lokaler i Tumba. I samband med flytten reviderades hela verksamheten med fokus på lagerlogistiken. Nästa år firar de 50 år.

– Det bästa sättet är fira det på är nog att komma tillbaka till Elmia Subcontractor – med en större monter och förhoppningsvis nya satsningar, säger Christopher Nygren.