Lyssna på TripTale till Elmia Lastbil – så får du all information du behöver

Se till att inte ha tråkigt på vägen till Elmia Lastbil. Den nya appen TripTale förhöjer din reseupplevelse och gör bilresan lika intressant som slutmålet. Elmia Lastbil är den första mässan i världen som är med i appen.

TripTale är utvecklad av Volvo Cars Innovations Team och lanserades den 22 juni. Idén är att du som förare ska hålla dig pigg och alert för att resan ska bli mer säker. Under din resa spelar TripTale upp mikropoddar om trakten du befinner dig i. Innehållet baseras på dina intressen och blandas med din favoritradiostation. Du kan även klicka på en destination och då får du specialsydda poddar om slutmålet längs hela resvägen. Den 24–27 augusti är Elmia Lastbil en av destinationerna som du kan välja.
– Mycket av det som händer på mässan handlar så klart om säkerheten på våra vägar. Därför var det självklart för oss att finnas med på TripTale, säger Annika Brandin, projektledare för Elmia Lastbil.

På vägen till Jönköping och Elmia Lastbil får du bland annat reda på mer om Nordic Trophy, de olika evenemangen på mässan samt en mängd praktisk information. Allt smart förpackat i totalt 15 mikropoddar.
– Vi har jobbat intensivt för att få ihop ett så intressant program som möjligt och jag tycker att vi har nått ända fram. Här finns något för alla som är på väg till Elmia Lastbil, säger Annika Brandin.

Appen fungerar för alla bilmärken, och har just nu innehåll söder om Stockholm och ned till Malmö utefter de större vägarna. Planen är att under hösten och vintern även kunna täcka in resor till de svenska fjällen.

Ladda ned appen i AppStore https://itunes.apple.com/se/app/triptale/id1116987088?mt=8 och gör din resa mer intressant. Skriv in koden #elmialastbil. Du kan även gå in och läsa om appen på www.triptale.se