PR Villavagnar visar helt ny modell

Villavagnen Elite 101 från RapidHome visas för första gången i Sverige på Elmia Husvagn Husbil.
– Det kommer direkt från fabriken, säger Peter Ribbing, ägare till återförsäljaren PR Villavagnar.

Intresset för villavagnar ökar i Sverige och kunderna har efterfrågat en större modell med endast två sovrum. Det önskemålet har RapidHome infriat med modellen Elite 101. På Elmia Husvagn Husbil visas den för första gången i Sverige.
– Vanligtvis brukar de större villavagnarna har tre sovrum. Men kunderna har velat ha en vagn med både rejäla sovrum och bra förvaringsmöjligheter, något som Elite 101 har, bland annat i form av en walk-in-closet, säger Peter Ribbing.

Med en yta på 38,5 kvadratmeter rymmer Elite 101 bland annat en toalett, en dusch och ett välutrustat kök med kyl och frys. De två sovrummen kompletteras med en bäddsoffa vilket ger plats för totalt sex sovplatser.
– Den invändiga takhöjden är 2.20 meter vilket är väldigt rymligt och ger en riktig hemkänsla.

– Elmia Husvagn Husbil är en viktig mässa för oss. Vi träffar såväl campingägare som kunder och försäljningen går bra, säger Peter Ribbing.