SAC Shanghai vill locka fler potentiella kunder

SAC Shanghai har märkt av nyttan med Elmia Subcontractor.
– Fjolårets mässa var sensationell och vi fick mängder av potentiella kunder, säger Jacob Clewåker, vd för den svenska enheten.

Med över 30 års erfarenhet inom mekaniska produkter hör SAC Shanghai till branschens mer etablerade företag i Kina. Sedan flera år tillbaka är man även stationerad i Värnamo – där Jacob Clewåker är vd.
– Vi täcker egentligen hela spektrumet och levererar produkter till en mängd industrier; bland annat inom fordon, möbel och telekom. All tillverkning sker i Kina, men varje vecka får vi två stora containrar med produkter som vi förser våra svenska och europeiska kunder med, säger han.

Besökare på Elmia Subcontractor har under de fem senaste åren kunnat besöka SAC Shanghais monter. De första tre åren var något av en lärotid för Clewåker och hans medarbetare. Men för två år sedan tog det fart.
– Då började det hända en hel del och vi kom i kontakt med rätt personer. Fjolåret var en dundersuccé och vi nådde flera potentiella kunder. Då fick vi en del förfrågningar på tisdagen och ordern redan på fredagen samma vecka. Vi har fortfarande inte hunnit följa upp alla leads som kom in.

På årets mässa marknadsför SAC Shanghai de gjutningsdelar som företaget tagit fram under 2016.
– För oss är det en väldigt viktig tillställning och vi ser ingen anledning att inte komma tillbaka nästa år, säger Jacob Clewåker.