Trio uppskattar mässtrippel

Trio uppskattar mässtrippel

Satsningen att samla VA-mässan, Fjärrvärmemässan och Elmia Avfall & Återvinning tillsammans under parollen Mötesplatsen för det hållbara samhället renderar positiva reaktioner från mässutställare så här några timmar in i mässan.

– Tillsammans bildar mässans sektorer en stor och viktig mötesplats för kommunal infrastruktur, industri och hållbar samhällsbyggnad. För oss som är verksamma med tjänster inom samtliga dessa områden är det här en effektiv plats att vara på just nu, säger Olle Jidinger på Cowi.

– Vi kan presentera vår bredd av konsulttjänster i en och samma monter.

Effektivt för utställare och besökare

Christian Matzner, försäljnings- och marknadschef på Opsis AB:

– Det är första gången vi ställer ut här. Det känns intressant eftersom mässan är nischad mot branscher som vi är intresserade av med våra system för gasanalys och processkontroll. Att samla angränsande intresseområden tror jag är nödvändigt idag för att locka såväl besökare som utställare.

Vilka förväntningar har du på mässorna?

– Vi hoppas såklart få träffa kunder som vi både har idag och som vi kanske kan ha imorgon. Vi har idag kunder i ett brett spektrum, från kompletta konstruktörer av hela anläggningar till kommunala driftsbolag. Alla som bränner någonting och därigenom har rökgaser är intressanta för oss.

Världslansering av larmsystem

Karl Johan Wirfalk, vd på Wideco ser bland annat fram emot att världslansera ett larmsystem för vattenledningar på VA-mässan. Samtidigt som Wideco också har monter på fjärrvärmemässan för att presentera sina larmsystem för rörledningar och kammare.

– Som utställare tjänar vi på att kunna koncentrera insatsen till ett tillfälle. Alla besökare är här samtidigt. Mässan blir dynamisk och intressant för fler.

VA-mässan, Elmia Avfall & Återvinning och Fjärrvärmemässan bildar tillsammans en stor och viktig mötesplats för kommunal infrastruktur, industri och hållbar samhällsbyggnad.