Fredrik Trotzig, delägare i Maskincentrum

”Vi kommer tillbaka – med större monter”

Trots sen platsbokning till mässan och en mindre monter än det var tänkt, är Maskincentrum i Örnsköldsvik nöjda med utgången. Efter fyra dagar på Elmia Verktygsmaskiner åker Fredrik Trotzig, delägare i företaget, hem med nya kundkontakter och lyckade B2B-affärer.

Hur har ni gjort för att locka besökare till er monter?

- I och med att vi har en liten monter, och kanske inte det bästa läget heller för den delen, så ser jag istället till att synas bland besökarna på mässgolvet. Jag går runt väldigt mycket och tar själv kontakt med både besökare och företag som jag tror vi kan göra affärer med, säger Fredrik Trotzig, delägare och säljare på Maskincentrum i Örnsköldsvik.

Har ni lyckats få hit era befintliga kunder?

- Vi är i grunden ett Norrlandsföretag så det är många gamla kunder som har kommit hit. Men vi har varit ganska flitiga med utskick och annonser inför mässan och det tror jag har gett resultat. Just nu är vi igång med att nyetablera oss i södra Sverige och då passar det perfekt att befinna sig på Elmia i Jönköping.

Kan ni tänka er att komma tillbaka 2018?

- Ja, definitivt. Då ska vi se till att vara ute i god tid så att vi får en större och ännu bättre monter.