Foto: Haide Westring

Dags för 4-åriga dressyrhästarna att kvala till Elmia Scandinavian Horse Show!

Snart kan de 4-åriga dressyrhästarna påbörja sin resa mot Elmia Scandinavian Horse Show. Inför årets tävlingar, som går av stapeln 10 – 14 oktober, har vi glädjen att presentera flera nyheter.

Kvalen avgörs i ”Dressyrprogram för 4-åriga hästar 2008”. Vi har utökat antalet kvalplatser till sex. Och under finalomgång två kommer hästarna att ridas och bedömas av en testryttare. Dessutom kommer både kval och final att gå på samma arena, ett önskemål från flera ryttare.

Vem testryttaren blir, kommer att avslöjas lite längre fram.

– Det känns jättespännande att vi kommer att ha en testryttare på plats i årets final, säger Mia Åsebrant, tävlingsledare för dressyren på Elmia Scandinavian Horse Show.

– Det vi kan avslöja är att det kommer att vara en internationellt erkänd testryttare, säger Sylve Söderstrand, en av arrangörerna för tävlingen.

Även de 7-åriga dressyrhästarna kan påbörja sina kval nu.
5- och 6-åringarna som ingår i Agria Star of Tomorrow är sedan tidigare i full gång med sina kval.

Mer information om regler, upplägg och anmälan hittar du här:

Frågor ställs till Mia Åsebrant på
Epost: frkasebrant@hotmail.com Tel: 0730-80 73 25