Elmia Lantbruk Maskin & Fält 2010 bygger ut – rekordmånga vill ställa ut

Elmia Lantbruk Maskin & Fält 2010 bygger ut – rekordmånga vill ställa ut

Intresset för att ställa ut på Elmia Lantbruk Maskin & Fält 2010 är rekordstort. För att så många som möjligt ska få plats utökas nu utrymmet med en extra tillfällig hall.

– Vi gör allt vi kan för att inte behöva tacka nej till utställare på grund av platsbrist, säger Maria Lindsäth, programansvarig för mässan.

Redan under våren stod det klart att mässutrymmet behövde expandera. Nu är det bestämt exakt hur mycket större mässan blir:

– Liksom tidigare år nyttjar vi alla hallar, men dessutom satsar vi på en extra hall som vi kallar Hall F. Denna tillfälliga tälthall ligger norr om B-hallen och är 1500 kvadratmeter, berättar Maria Lindsäth, programansvarig för mässan.

Det stora intresset för Elmia Lantbruk Maskin & Fält innebär också att man i år kommer att använda sig av hela B-hallen, mässgatorna samt lobby-ytorna, vilket man inte gjort under tidigare år. Totalt kommer det att finnas 1500–2000 kvadratmeter mer än under mässan 2007.

Redan i februari var 80 procent av mässan bokad. I dagsläget finns det platser kvar tack vare den nya hallen, men Maria Lindsäth uppmanar alla som vill delta att genast boka plats.

– Platserna kommer att ta slut, så vill man vara säker på att få vara med så bör man göra en bokning snarast möjligt.

Mer information om Elmia Lantbruk Maskin & Fält 2010 finns på www.elmia.se/lantbrukmaskin.

Kontaktperson:

Maria Lindsäth, ansvarig för Elmia Lantbruk Maskin & Fält 2010