Emelie Grönberg på hästen Under Cover vann klassen med knappt en sekund. Foto: Haide Westring.

Emelie Grönberg segrare i Runsten Equestrian Ungdoms Grand Prix

Det var 20 startande i Runsten Equestrian Ungdoms Grand Prix sista dagen på Elmia Scandinavian Horse Show. I en jämn strid tävlade ryttarna om en prissumma av 50 000 kronor och hindrena låg på 1,40.

Efter en spännande grundomgång var åtta ekipage felfria och klara för omhoppningen. Omhoppningen blev tight med duktiga ekipage som red mot klockan. Emelie Grönberg på hästen Under Cover var knappt en sekund snabbare än tvåan och vann därmed klassen medan Emma Falk knep andraplatsen.

– Det har varit en fantastisk vecka och Under Cover har hoppat helt strålande hela veckan. Jag kan inte säga annat än att jag är jättenöjd. Det har varit den bästa tävlingen jag har varit på, otroligt välorganiserat. Jag hoppas verkligen att man fortsätter att utveckla evenemanget, säger Emelie Grönberg.

Klassen presenterades av Runsten Equestrian.