Facebook ger SkogsElmia besökarkontakt innan mässan

Veronika berättar att Elmia under hösten fått överraskande goda Facebook-erfarenheter från både lastbils- och lantbruksmässan.

- Tack vare Facebooksidorna har vi fått kontakt med tusentals besökare redan innan mässorna och nu hoppas vi att nå en liknande utveckling även för SkogsElmia, säger Veronika. Idag har mässan en omfattande personlig kontakt med utställarna inför mässan men i och med Facebooksatsningen hoppas man nu också få mycket synpunkter, tips och kommentarer från mässbesökarna, långt innan mässan genomförs. Samtidigt som man också öppnar för mässbesökarna att hitta varandra

- Teamet som jobbar med mässan kommer att finns närvarande på Facebook under dygnets vakna timmar, lovar Veronika.

SkogsElmias sida på Facebook: (http://www.facebook.com/skogselmia#!/pages/Jonkoping-Sweden/SkogsElmia/142447359106223)

Skogsbruket på Facebook

Utöver SkogsElmia finns bl a följande skogliga facebooksidor:

”Alla vi som älskar doften av nyhuggen skog” (4 794 fans)

”Vi som arbetar med skog” (550 fans)

”Vi som äger skog i Sverige” (22 fans)

”Skogsmaskin” (122 fans)

StoraEnso (239 fans)

Skogsindustrierna (145 fans)

Vi-Skogen (1178 fans)

”Gå i skogen” (1048 fans)

”Ett klick för skogen” (2974 fans)