Världsstjärnan Rolf-Göran Bengtsson håller unik hoppclinic på Elmia Scandinavian Horse Show. FOTO Haide Westring.

Hoppclinic med världsstjärna

En av världens absolut bästa och skickligaste ryttare, Rolf-Göran Bengtsson, kommer till Elmia Scandinavian Horse Show för att hålla en unik hoppclinic. Presentatör för clinicen är Volkswagen.

Rolf-Göran Bengtsson har själv tagit fram ett femtiotal hästar till Internationell Grand Prix. Hur gör man det? Hur väljer man, hur tränar man och hur matchar man hästarna på rätt sätt?

På Elmia Scandinavian Horse Show kommer publiken att få se ett helt nytt grepp och en unik clinic-form där Rolf-Göran Bengtsson kommer att titta på, välja och pröva unghäst, samtidigt som han berättar hur han tänker och framför allt visar publiken de viktigaste stegen i utbildningen på väg mot toppsporten.

Hoppclinicen med Rolf-Göran Bengtsson hålls på onsdagskvällen den 26 oktober, den allra första dagen för Elmia Scandinavian Horse Show. Moderatorer på scenen är Sylve Söderstrand och Lisen Bratt Fredricson och clinicen presenteras av Volkswagen.

— Det kommer bli så inspirerande med denna form av clinic. Jag tror den kommer ge publiken riktiga ”aha-upplevelser” och ny kunskap, säger Lisen Bratt Fredricson.

Biljetterna är släppta.

Här beställer du biljetterna: http://tickets.elmia.se/horseshow/articles

__________________________________________________________________________________

För mer information om Elmia Scandinavian Horse Show kontakta:

Lisen Bratt Fredricson, tel: 070-620 77 04

Jan Olof Wannius, tel: 070- 783 83 03

Sylve Söderstrand, tel: 073-511 41 11

För mer information om Elmia AB kontakta:

Jonas Bentving, mässansvarig, Elmia AB, tel: 036-15 20 09, mail: jonas.bentving@elmia.se